fredag 14 september 2012

Någonstans mellan SPSS och sex and drugs and rock´n´roll

Bad min kära kollega om lite litteraturhjälp. Och som vanligt levererade Adam!

Boken är till synes en riktigt törr tegelsten.


Meeen, när man vänder blad så hittar man en alternativ framsida. En mycket bättre sådan tycker jag..






Och det stannar inte där... låt mig visa två exempel till. Detta är dock bara två av hur många som helst. Denna bok kommer att bli underbar läsning. Skönt med en bok om statistik där författaren inte tar sig själv på så förbaskat stort allvar men ändå lyckas leverera en utmärkt bok om SPSS.





Tycker att alla dessa små detaljer är helt fantastiska. Men jag funderar också på om min eufori kanske i själva är ett tecken på att jag helt snöat in och tappat perspektiv vad som är roligt? Måste kanske göra en reality check och kolla lite på nåt gammalt favoritklipp typ....


Ok, jag ger upp. Det står nog klart att min uppfattning av humor alltid varit lite skev...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar