tisdag 11 september 2012

“Vissa använder statistik som den berusade använder lyktstolpen, mer till stöd än till upplysning.”

Fick möjligheten att rota lite i en databas i dag. Med utsikten att få göra lite roliga körningar i SPSS vad det lider. Och när vi satt där och kollade runt så inser jag att jag känner mig mer taggad än jag gjort på flera veckor. Har suttit här och grottat ner mig i en massa fix och don med enkäter, revideringar, föreläsningsförberedelser och artikelläsning och inte riktigt känt mig på banan. Funderat lite över vad jag egentligen pysslar med, försökt hitta motivationen.

Citatet i rubriken får helt plötsligt en helt annan innebörd för mig än vad som antagligen var menat. Så nu när jag hittat nåt som håller mig uppe så gäller det att hålla fast i den där lyktstolpen som om det gällde livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar