torsdag 17 juni 2010

Don´t mention the war

I morse stack min sambo till Stockholm för ett möte med bland annat en vd för ett teknikföretag som jag mest vet vem det är eftersom han var kidnappad och instängd i en trälåda för några år sedan. En traumatisk upplevelse. inte tu tal om den saken. Men min sjuka hjärna börjar genast att tänka i mycket inkorrekta banor.

Jag skickade med min sambo lite goda råd att försöka undvika uttryck såsom "think outside the box" och kanske inte prata om fyrkantighet eller om lådvin, för att vara riktigt långsökt.

Och helt plötsligt ser jag framför mig hur situationen blir något John Cleese-artad när min sambo helt tvångsmässigt måste dra en massa låd-metaforer i tid och otid och hur alla undviker ögonkontakt med honom och typ försöker att låtsas som om inget hänt.

Det är inte riktigt Teds stil att bete sig så, men min plan är att om jag planterar tanken så kanske det blir en slags "don´t mention the war"-liknande situation.

Mo ha ha ha ha

3 kommentarer:

  1. Underbart! Hoppas att ni får en härlig sommar Tina! Vi ses snart igen.

    /A

    SvaraRadera
  2. Fan vad kul, måtte det bli så, heja Ted Cleese! Men nånting säger mig att det föreligger större risk för doktorn själv att hamna i en dylik situation...
    // L

    SvaraRadera
  3. Mycket bra Tina. Jag gillar hur din hjärna funkar...
    Men nu är det väl dags för ett nytt inlägg tycker jag. Ni måste väl ha kommit hem från kanarieholmarna vid det här laget...

    SvaraRadera