fredag 18 februari 2011

Sailor och Pekka upphittade


Har jagat med ljus och lykta efter en fantastisk barnbok av konstnären Jockum Nordström. Utan resultat. Men idag hittade jag den på en internetbokhandel i USA. JAg beställde genast ett par ex.

Det där boksnobberiet går alltså igen även när jag väljer litteratur till mina barn. Inte fanken duger det med vanliga barnböcker, nej mina ungar ska tidigt introduceras för den liiiite bättre litteraturen. Och min sons rum börjar snart att svämma över av böcker eftersom vi ägnat oss åt det min kloka lillasyster kallar för "litterär amning" (sjuk benämning för övrigt) sedan spädbarnstiden. I know, jag är en boksnobb, och jag får skit för det när Axel själv föredrar filmen "Cars" framför allt annat.

Tror kanske att Sailor och Pekka kommer att ge mig mest behållning, men nåt måste jag ju sysselsätta mig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar