tisdag 16 februari 2010

Administration from hell

Har spenderat förmiddagen på ett mycket utvecklande sätt. Not. Jag fick backning från fakulteten angående min studieplan som inte var uttömmande nog. Speciellt inte beskrivningen av min progression, som görs i så kallade milestones, under resterande delen av min doktorandtid. Tycker det är lite klurigt att veta efter fyra månader på jobbet exakt vad jag ska göra om låt säga tre år och hur många poäng detta är värt. Lite intressant är att jag får skriva in "Arbete med milestones" som en milestone. Så det skrev jag in snabbt, eftersom jag säkert vet att jag gjort det. Administration har aldrig varit min starka sida..........

Har också försökt att komma igång med Endnote (ännu en milestone till protokollet här). Fullständigt obegripligt. Men det ska ju vara bra har jag förstått. Jag suger på att skriva referenslistor rent allmänt. Lyckas alltid missa några årtal eller små punkter eller kursiveringar. Om jag lyckas få ordning på Endnote så kan jag göra den perfekta referenslistan utan att behöva oroa mig för om jag fattat APA-style rätt. Men det är dessvärre en bit dit. Har för närvarande hela två artiklar i mitt bibliotek, så jag har en bit kvar tills jag kan för första gången kan briljera men en reflista helt utan fuckups.

En helt annan reflektion utifrån mitt allmänna gnäll ovan. Om detta är mina största orosmoment och hookups just nu så har jag det uppenbarligen rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar