måndag 15 februari 2010

If everything seems under control, you´re not going fast enough!!

Kurs avslutas och ny kurs börjar denna vecka. Examination på fredag som känns rocky på alla tänkbara sätt. Mina första doktorandpoäng kan vara i hamn innan denna vecka är slut. Alternativt är jag helt fel ute och får ta helg med noll i poäng i protokollet. Prestationsångest. Fruktat frustrerande att inte veta om jag är så att säga med i matchen eller om jag måste jobba på betydligt hårdare.

Största lärdomen från kursen är att många har forskat om mycket på alla tänkbara och otänkbara sätt. Man kan uppenbarligen vrida och vända på ett problem hur många gånger som helst och komma fram till slutsatsen att problemet behöver belysas från ytterligare några håll innan det finns ett svar. Nu ska inte jag vara bitter för det, eftersom jag själv försöker hitta svaret på samma problem och antagligen kommer att komma fram till att man måste titta på problemet från ett annat håll för att få svaret. Å andra sidan, är inte helt säker på att det är svaret jag är ute efter. Apropå det där med svar, även Bad Religion har funderat över saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar