fredag 19 februari 2010

En akademikers lösning på alla problem, läs en bok om det

De första doktorandpoängen ska förhoppningsvis kammas hem idag. Förhoppningsvis. Är inte nervös, men lite nyfiken. Borde nog läsa igenom mitt alster inför grillningen. Avskyr dock att läsa saker jag skrivit. Om jag inte fått lite distans till dem. De publikationer jag hittills fått ihop har jag ännu inte fixat att läsa igenom. Ångestladdat på nåt sätt. När man sitter och bläddrar i den färdigtryckta boken är det ju för sent på ett oåterkalleligt sätt. Är livrädd att upptäcka att oops, det jag skrev var visst svindåligt. Men jag kanske måste börja något slags terapiarbete om jag ska överleva dessa år, eftersom mitt jobb kort och gott till största del går ut på att skriva. Undrar om det finns några självhjälpsböcker på ämnet. En akademikers lösning på alla problem, läs en bok om det. Funkar sjukt bra, i alla fall på ett teoretiskt plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar