torsdag 6 maj 2010

Confession


Har precis tryckt i mig en ask Läkerol Salmiak på ny rekordtid. När jag köpte den tänkte jag att det kunde vara gott att ha en ask och så där moget och vuxet ta en pastill då och då. Men så snart jag fått smak på den första är det kört. Då börjar jag att skopa i mig minst en fem åt gången, tvångsmässigt, ända tills asken är slut. Idag köpte jag pastillerna precis innan ett möte. Men det stoppade inte mig. Som tilltugg till kaffet mölade jag i mig salmiaktabletter för glatta livet.

Det är precis samma sak med tuggummin. Jag köper ibland sådana där påsar som jag tänker mig att ha i min skrivbordslåda eller i min handväska under en längre period. Och ta ett sådär fräscht efter maten eller när jag ska träffa någon. Men icke. Efter det första tuggummit letar sig handen omedelbart ner i påsen igen och håvar upp ett par till, och sen ett par till, ända tills munnen är knökfull med tuggummi och käkarna börjar att värka och jag har helt ont i kistan av allt artificiellt socker. Då spottar jag ut tuggummibollen. Men om påsen inte är slut, då börjar jag strax om igen.

Det konstigaste av allt är att jag inte alls har samma beteende vad gäller ex godis, chips eller choklad. Bara tuggummi och halstabletter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar