fredag 21 maj 2010

En fredagkväll med Gordon Gekko

När filmen Wall Street kom ut var jag 10 bast. Alltså inte intresserad av finansvalpar i New York. Har någon gång under åren sett filmen, men uppenbarligen inte tillräckligt fokuserat för att komma ihåg så mycket.

Nu kommer ju uppföljaren ut när som helst och det pratas om denna film överallt känns det som. Alla pratar om hur finansfolket ser filmen gång efter gång och kan citaten utantill trots att filmen egentligen är ett rätt sorgligt porträtt av girighet och moraliskt förfall. Men, men, den måste ändå ses om tror jag. Så kvällen kommer att tillbringas i sällskap med Gordon Gekko och Bud Fox. Och sen hoppas jag på ett biobesök när uppföljaren kommer...



Den bild av världen Gordon Gekko företräder känns dock ganska avlägsen från min. Det närmaste jag tror att jag kommit är som tureturist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar