tisdag 25 maj 2010

Gåstavar och barnvagnar i springa fort fållan

Har traditionsenligt sprungit Vårruset ikväll. Tror det var femte året på rad. Alltid lika trevligt, men vissa saker har man ju börjat att irritera sig på genom åren. Så nu ska jag ta och vara lite gnällkärring.

Först och främst, vad gör alla sniglar i första startgruppen? Det står ju "springa fort" på skylten. Egentligen har jag själv absolut inte hemma i första startgruppen. Men efter några års ödmjuka placeringar av mig själv i startgrupperna "jogga" eller "springa" har jag insett att där har jag inget heller att göra om jag inte vill armbåga mig fram hela loppet. De första två kilometrarna i startgrupp 1 fick jag kryssa mellan snigelgångare i bredd, orutinerade småjoggare som stannar mitt i banan helt utan förvarning, och en och annan barnvagn och andra allmänna söndagspromenerare. Why? Det finns ju en startgrupp som heter "gå".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar