fredag 7 maj 2010

Kent Asp in the house

En av de stora förmånerna med att jobba där jag jobbar är att det ofta bjuds in spännande människor som kommer och berättar om sin forskning för oss. Även om seminarierna inte alltid handlar om just exakt precis det jag håller på med så tycker jag att jag i princip alltid får med mig något användbart från alla seminarium. Igår var Kent Asp inbjuden. Han sammanfattade huvudresultaten från 30 års medievalsundersökningar vid 9 val. Det är således 10-jubileum till hösten. Gårdagens seminarium var riktigt bra och intressant. Att kunna samtliga nio undersökta val utan och innan, detaljerat och anekdotiskt, när jag knappt kan dra mig till minnes vad som hände senaste valet är imponerande!

Lokala medier var även på plats och passade på att prata lite med Kent.

1 kommentar:

  1. Jag instämmer. Kent Asp var riktigt underhållande! Fantastiskt att orka hålla intresset vid liv och följa valrörelsen under hela 30 år. Synd han inte hann med allt - hade varit intressant att höra mer om hans syn på "medialisering".

    SvaraRadera