torsdag 29 april 2010

Globala Institutioner i Uppsala

Var på en kurs i förrgår i Uppsala. Det var ett gäng föreläsare som pratade om institutionalisering ur olika perspektiv. Det jag har tagit med mig är inte så mycket varje enskild presentation, utan snarare diskussionerna. Jag kan bli så otroligt uppfylld av hur vissa människor kan analysera och resonera kring riktigt kluriga och avancerade saker på ett fullständigt glasklart och briljant sätt.

På något sätt är det nödvändigt för mig att ha akademiska förebilder. De behöver inte hålla på med exakt det jag gör, utan det handlar mer om deras förhållningssätt till sin forskning och deras sätt att analysera saker och deras förmåga att interagera med andra människor. Jag hittade en sådan förebild på kursen i Uppsala. Gili Drori från Stanford Univeristy imponerade stort på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar