tisdag 6 april 2010

Tack påskharen för den!

Har tillbringat påskhelgen med ett vinglas i den ena handen och en skvallerblaska i den andra. Emellanåt har jag rest mig ur soffkoman och ätit trerättersmiddagar som jag själv inte hjälpt till ett skit med. Delikata middagar förövrigt. Nätterna har spenderats i den så kallade "sviten" (en lyxig frigga som mest liknar Grand Hotel på insidan) där vi trynat minst 9 timmar per natt. Vår son har hängt i eget rum i storstugan. Frullen med nycentrifugerad råsaft och svinstarkt kaffe gav precis nog med energi för att orka en sväng ut på isen. LYX med andra ord. Och sjuuukt utvilade återvänder vi hem och tänker att nu jäklarns har vi väl bättre förutsättningar än ever att uträtta storverk på jobbet. Men icke, där lurade påskharen oss grundligt. Vår son hostade omväxlingsvis snörvlade exakt hela natten och vi sov ta mig tusan inte en blund. Så det var inte några pigga och utvilade blå som mötte mig i spegeln i morse. Såg ut ungefär som jag gjorde innan påsk. Den tackar man för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar