tisdag 9 mars 2010

Fikabekymmer

Idag fick vi tårta av rektorn. Mycket gott. En princess och en gräddig skapelse med blåbär. Har smakat bägge två för det var jag värd! Tårtorna fick vi som ett tack för att vi tagit hand om vår minister så bra. Vi visade honom allt vi kan och kanske lite till. Förhoppningsvis kan han lobba lite för våra frågor på högre nivå. Och om inte det ger nåt resultat så var i alla fall tårtorna goda.

På torsdagens personalmöte är det mitt namn som står på fikalistan. Lite ångestframkallande. Blir som en mental spärr att komma ihåg. Har nämligen skrivit upp mig förut och kommit på en kvart innan mötet att jag ska utfodra 30 sötsakssugna akademiker något annat än den annars obligatoriska wienerlängden med mormorshosta. Tycker nämligen att det är svinäckligt. Den gången blev det Noblesse från macken.

Brukar till någras stora besvikelse köra på mackor med gott pålägg, men jag vet inte om jag hinner engagera mig.

Ett annat litet gissel är att jag själv har slöjdat en dumstrut med texten "jag glömde fikat" som tronar på en hylla i lunchrumet och som jag med stor glädje trycker fast på huvudet på den stackare som glömt sin uppgift. Så det vore ruggigt pinigt om jag själv satte mig i sen dumstrutssituationen och så att säga kastade sten i det berömda glashuset. No good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar