tisdag 30 mars 2010

Metodpraktikan- min nya bästis

Tillbringade eftermiddagen med min nya bästis Metodpraktikan. Har ju undervisat på boken i många år, men mest läst spridda kapitel kring precis det jag ska prata om. Kände att jag behövde fräscha upp min kunskap lite. Och döm om min förvåning när jag upptäcker att denna bok inte är någon träig gammal tristskrift som man mest somnar till. Inser att jag är en riktig ärketönt när jag sitter och skrattar med i författarnas försök till lite akademisk humor och hur jag hummar när jag tycker att dom skriver något särskilt tankeväckande. När jag läste boken sist tyckte jag att den var aptrist och rätt så obegriplig. Men nu, när jag läser den helt frivilligt och renodlat av eget intresse, är det som om jag läser en helt annan bok. Det var till och med så illa att jag i går kväll, på bästa tv-såpatid, plockade upp praktikan för att "bara läsa klart kapitlet, för det är så spännande". Sjukt. Inte trodde jag att Metodpraktikan skulle konkurrera ut Hollywoodfruarna. Idag laddar jag för att unna mig en till mysig eftermiddag i sällskap av min nya bästis, under en filt i min skönaste fåtölj, och bara njuuuta. Akademikerlyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar