fredag 19 mars 2010

No return


Har nu lämnat ifrån mig mitt avhandlings-pm till opponenten samt lagt ut det på intranätet. Nu finns ingen återvändo. Inget mer petande med källor och förbättringar av språket. Känns riktigt bra. Är lite nervig över min engelska. Tycker själv att jag är rätt bra på engelska, men när jag ska skriva akademiskt får jag sjukt dåligt självförtroende. Det ska bli skönt att få lägga fram en text och få en riktig respons på om jag tagit mig vatten över huvudet eller om språket faktiskt inte är så dåligt som jag tror. Kan i alla fall konstatera att det är en jävla skillnad på att surra på engelska på semestern på någon pub någonstans, eller med något i nåt land som är ännu sämre än vad jag är på engelska, än att faktiskt formulera en begriplig text på hyffsat hög nivå. Men det är väl meningen med den här processen att jag ska träna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar